Home | Contact | Archives


 

 
 

مطلب قبلي :: خانه

 
 

دوشنبه ۶ آبان ۸۷

توضیحات ضروری داور درباره مسابقه وبلاگی دویچه وله

 



خب از امروز رای گیری عمومی مسابقه بین المللی وبلاگی دویچه وله شروع شد. از آنجایی که من به شیوه داوری مسابقه کماکان انتقاداتی دارم، امسال در حیطه اختیارات داوری خود شیوه ای را به کار گرفتم که به نظرم شیوه مفید و مشارکتی بود.

وقتی دوستان دویچه وله از من خواستند تا امسال نیز داوری بخش فارسی مسابقه را برعهده بگیرم، به تمام کاندیداهای فارسی زبان سال گذشته مسابقه در بخش های مختلف ایمیل زدم. معیارهای سال گذشته خود را برای آنها بار دیگر نوشتم و از آنها خواستم درباره این معیارهای نظر دهند و پیشنهادها و انتقادهای خود درباره این معیارها را برای همه این جمع بنویسند تا درباره آنها گفتگو کنیم. و از دوستان خواستم تا برای هر بخش کاندیدهای مورد نظر خود و دلایل آن را بنویسند تا بتوانیم در ایمیل درباره انها بحث کنیم و تصمیم بگیریم.

عده ای از دوستان لطف کرده و به این ایمیل من پاسخ دادند و نظرات خود را مطرح کردند که در انتخاب کاندیدهای امسال از نظرات آنها بسیار استفاده کردم. یکی از دوستان اعلام کرد که چون از این مسابقه خوشش نمی آید و به شیوه هایش انتقاد ریشه ای دارد مایل به شرکت در این گفتگو نیستند. دو سه نفر از دوستان هم اصلن جواب ایمیل را ندادند!

تعدادی از کاندیداها پیشنهاد دوستان بود. برای مثال من با وبلاگ «آقا اجازه» آشنا نبودم و وقتی یکی از دوستان ایشان را پیشنهاد داد چند ماه از آرشیو این وبلاگ را خواندم و بسیار تحت تاثیر نوشته های جذاب و موشکافانه این وبلاگ قرار گرفتم. هر دو کاندید پادکست پیشنهاد دوستان بود که آنها را گوش کرده و برای مسابقه با توجه به معیارها و شناختی که از فضای داوری آن دارم مناسب دانستم.

کاندید کردن وب سایت«تغییر برای برابری» پیشنهاد من بود که دوستان بلافاصه با این پیشنهاد موافقت کردند و یکی از دوستان به درستی اشاره کرد که این وب سایت بیش از هر سایت دیگری در فضای فارسی نیز فیلتر شده و اعضایش فشار و آزار را تجربه کرده اند و بیش از هر سایتی شایسته جایزه گزارشگران بدون مرز هستند.

تجربه داوری سال قبل برای انتخاب کاندید این دوره برای من بسیار مفید بود. برای مثال سال قبل در بحث های داوری برای انتخاب بهترین وبلاگ متوجه شدم آنچه بیش از هرچیز توجه داوری را جلب می کند نه مولتی مدیا بودن یا مرتب به روز شدن یا نثر حرفه ایی بلکه خاص بودن آن وبلاگ است. وبلاگی که داستانی منحصر به فرد داشته باشد. به همین دلیل فکر می کنم انتخاب وبلاگ خوب «دیرتش باد» کاندید بسیار مناسبی برای این بخش است و شانس خوبی دارد که توجه هیئت داوران را جلب کند.

چه سال گذشته و چه امسال سعی کردم کاندید تکراری نداشته باشیم. تنها مورد استثنا تلویزیون اینترنتی «ببین» است. من و دوستان کاندیدای معتبر دیگری در فضای وبلاگستان فارسی سراغ نداشتیم...ضمن اینکه این ویدیو بلاگ کیفیت حرفه ای واقعن مناسبی دارد و سال قبل نیز در رای گیری داوران دوم شد و اختلاف رای آن با برنده این بخش بسیار ناچیز بود. بنابراین این بخش تنها بخشی است که کاندید آن قبلن نیز در این مسابقه کاندید بوده است.

مثل سال قبل سعی کردم در انتخاب وبلاگ سیاسی به افرادی که در ایران با نام حقیقی می نویسند توجه بیشتری شود و همین طور سعی کردم نوعی توازن جنسیتی در انخاب کاندیداها نیز رعایت شود. عده ای سال قبل انتقاد داشتند که به وبلاگ شخصی نویس توجه نشده است...امسال سعی کردم به این موضوع هم توجه شود. همچنین امسال به موضوع کاندید وبلاگی که نویسنده آن افغان باشد نیز توجه کردم.

من از همه دوستانی که وقت گذاشتند و درباره معیارها نظر دادند و کاندیدا برای بخش های مختلف پیشنهاد دادند بسیار ممنون هستم. شخصن از شیوه جمعی تری که امسال در انتخاب کاندید اعمال کردم راضی هستم و سعی خودم را کرده ام تا گروه ها و طیف های مختلفی را کاندید کنم.


کاندید بهترین وبلاگ: دیرتش باد

کاندید بهترین پادکست: رادیو کالج پارک - آق فری و شرکا

کاندید بهترین ویدیو بلاگ: ببین تی وی

کاندید جایزه ویژه گزارشگران بدون مرز: وب سایت تغییر برای برابری

کاندید بلاگ ورست: دنیای کوچک آقای اوف

کاندید بهترین وبلاگ فارسی: بر ساحل سلامت - عصیان - آینده - آقا اجازه - آزادنویس - من و ام اس - لابراتوار کلنگ - الیزه - گفتنی ها - پاگرد - توکای مقدس

در این صفحه می توانید به وبلاگ های منتخب خود رای دهید

Permalink | Comments 26
 


 

.:: نظرات خوانندگان



قبل از شروع بازي در حاليکه خانمهاي ورزشکار مشغول گرم کردن خودشون بودن؛ داور مرد اومد جلو و از هلن خواست روسريش رو برداره و وقتي او اينکار رو نکرد مانع ورودش به مسابقه شد؛ مسايقه اي که ماهها بلکه سالها براش زحمت کشيده بود.
اگه شنيدي ميگن: خارجي ها مدافع حقوق بشر هستن..
اگه شنيدي ميگن: مدرن شدن باعث احقاق حقوق زنان ميشه...
اگه شنيدي: تو کشورهاي خارجي زنان آزادن..
و از اين جور چاخانها بشنو و باور نکن.
اگه راست ميگن چرا امروز مانع شرکت کاراته کار زن ايراني تو مسابقات قهرماني ژاپن شدن؟!
فقط به دليل اينکه يک روسري سرش بوده؟!
اين همون آزاديه؟!
کدوم آدم عاقلي به اين ظلم ميگه آزادي؟!

فی امان الله

طلبه ای از قم :: 30 آبان 1387 4:23 بֽظֽ


تا اونجايي كه من ميدونم هيچ اكثر اين وبلاگ ها ربطي به سياست ندارن. حالا اگه ميون اونها وبلاگي هم در اين زمينه وجود داره دليلي نيست كه بگيم همه اينجورين.

چه خوبه يكم كمتر با قصد متهم كردن مردم صحبت كنيم.
البته اينجا همه ميخوان آدم رو متهم كنن تعجبي نيست. و وقتي هم كه داور باشي همه اتهامات بهت وارد ميشه.

حامد «آسمان نقره اي» :: 27 آبان 1387 10:24 بֽظֽ


سلام :
چرا نمی نویسی؟

yasaman :: 26 آبان 1387 7:25 بֽظֽ


موفق باشي عزيزم. همين كه زحمت ميكشي وقت ميزاري يه دنيا ارزش داره. بعضي ها خيلي سخت ميگيرن اينو از خوندن كامنتها ميگم. ميدوني عزيزم قضاوت كردن خيلي سخته. اما حتما اونايي كه انتخاب شدن لياقتشو داشتن. خيلي هاشونو كه من نميشناسم اما وبلاگ ديرتش باد واقعا حقش بود من اقاي شعراني رو ميشناسم واقعا لياقتش هست چون كارش همه از روي صداقت و عشقه. برات ارزوي سلامتي ميكنم...

yasaman :: 23 آبان 1387 2:23 بֽظֽ


سلام
من سروش هستم .من لینک وبلاگ شما را در وبلاگ خودم قرار داده ام،در صورت مخالفت حتما به من اعلام کنید در ضمن خوشحال می شوم به وبلاگ من هم سری بزنید و در صورت تمایل وبلاگ من را هم در زمره لینک دوستان قرار دهید.وبلاگ من هم تقریبا روز نوشته و انتقادی راجع به مسائل سیاسی و اجتماعی است.موفق باشید

سروش :: 23 آبان 1387 9:57 قֽظֽ


میبینی "از کرگی خر من، دم نداشت!" حالا هم ایمیلم اسپم میشه ممنون از توجهت. :)

پویا :: 17 آبان 1387 11:24 بֽظֽ


می بخشید اصلا قصد جسارت ندارم ولی لینک شما رو توی داورای مسابقه بهترین وبلاگ دیدم بعد کلی از آرشیو شما رو خوندم . واقعا نفهمیدم چرا شما به عنوان داور انتخاب شدید به نظر من انتخاب وبلاگها و پادکستهای فارسی خیلی ناشیانه و درهم و نامربوط هست . اینو واقعا دوست دارم بدونم : ما ایرانی ها تا کی توان داریم که سر خودمون رو با دستمالی کردن و لوس کردن ابزارهای مدرنیته سرگرم کنیم و از اون چیزی که شایستگیش رو داریم عقب بیفتیم ؟؟ خیلی دوست دارم به این سوال من جواب بدید . خیلی ها رو می شناسم که با اینکه از اولین وبلاگ نویسهای فارسی بودن دیگه نمی نویسن . لطفا نگید که اینجا هر کس آزاده و می تونه در این آزادی شریک بشه . فکر می کنم مضحکه آزادی اسمش رو بزاریم بهتره ما ایرانیها بلدیم هر چیزی رو از حالت اصیلش خارج کنیم و اون رو به مضحکه تبدیل کنیم . من هیچ جا کامنتی نمی ذارم ولی واقعا ترکیب این وبلاگها کنار هم و اون وبلاگی که قراره نماینده وبلاگ ایرانی باشه واقعا مضحک هست . مثل کارشناسای صدای آمریکا که همشون با اسم پر طمطراق فعال حقوق بشر افاضات می کنند . بچه های نابالغی که فرصت طلبی سیاسی رو با فعالیت آگاهانه سیاسی اشتباه گرفتند .

--------------
فرناز: چون قراره انتخاب ها متنوع باشه. خیلی واضح و سرراست. قرار نیست همه کلاسه بندی شده ازیک طیف مشخص اتخاب شوند. این از اصول این مسابقه است. این هم که چرا من را انتخاب کردند بروید از خودشان بپرسید :دی

سعید :: 16 آبان 1387 7:35 بֽظֽ


ممنون از جواب . من برای iranianfeminist@gmail.com فرستادم. اگر آدرس دیگری هست ممنون میشم بدونم.

----------
فرناز: من الان ایمیل شما را تو بخش اسپم ها دیدم! در اولین فرصت به ایمیل شما پاسخ می دهم.

پویا :: 15 آبان 1387 11:23 بֽظֽ


ای داد ، شما میخوای قاضی بشی؟؟؟؟؟؟؟

زن و قضاوت ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ای خدا نشناس ای کافر ای بی دین ای مزدور استکبار جهانی

اصلا زن باید بشینه تو خونه بچه بزاد سیر بهشون بده واسشون غذا درست کنه وای بر ما زن و قضاوت !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟

زن و قضاوت ؟؟؟ :: 15 آبان 1387 8:36 بֽظֽ


سلام. فرناز جان، براتون یک ایمیل فرستادم که امیدوارم فرصت کنید ببینیدش. اصلا ما قصد جار و جنجال یا هرچیز دیگه ای رو نداریم برای همین این مطالب را به صورت خصوصی برای شما فرستادم آدرس تماسی هم در وبسایت دووچه وله پیدا نکردم که بفرستم. ممنون میشم که بهم خبر بدین که ایمیل را دریافت کردید یا نه.

نکته انحرافی:
http://www.thebobs.com/index.php?w=1221147911189676NDKLUBAN

---------
فرناز: نه اییلی دریافت نکردم آقای پویا :)

پویا :: 15 آبان 1387 4:29 قֽظֽ


چقدر سر به سرت می‏گذازند. انگار نه انگار این حداکثر یک مسابقه ساده است که آخرش هم نه پولی هست نه خبر آنچنانی. طرفداری از تنوع هم جالب است، تنوع تا وقتی که ما هم داخل دایره باشیم. خب کسی نگرفته‏تان که، بروید برای خودتان یک مسابقه برگزار کنید و جایزه هم بدهید. بعد از مدتی هر جایزه ارج و قرب خودش را پیدا می‏کند.
چقدر آدمها داد و بیداد می‏کنند.

------------
فرناز: آی خدا از دهنت بشنوه میرزا جان. والا خود دویچه وله هم فکر نکنم انقدر جدی گرفته باشه جریان را که بخشی از وبلاگ نویس های ایرانی!

میرزا :: 10 آبان 1387 9:57 بֽظֽ


داشتم وب گردی می کردم که یه جورایی تصادفی تو آرشیوه یه وبلاگ بر خوردم به یه مصاحبه از شما با وبلاگ بیلی و من که اگه اشتباه نکنم ماه 4 یا 5 ساله پیش بوده که توش گفته بودین:

" با هرگونه جشنواره‌ای مخالفم. با رقابتی‌کردن اين فضا و ارزش‌گذاری‌های بهترين وبلاگ شخصی، سياسی، زنانه و از اين قبيل کاملا مخالفم. دلم می‌خواهد خانه‌های شخصی‌مان در اين فضای مجازی، راهی برای تعامل و ارتباطات باشد نه جايی برای جلوزدن از يکديگر و انتخاب بهترين و بدترين!"

یعنی الان در مورد رقابتی کردن وبلاگ ها دیگه مخالف نیستید که داور این جشنواره شدید؟
(این کامنت را با لحن سوالی بخوانید نه جمله ی معترضه)

-----------
فرناز: بله! نظرم تغییر کرده است. نوع نگاهم به وبلاگ نویسی هم همین طور. برای من حالا جنبه سرگرمی وبلاگ و دغدغه های روزمره آن پررنگ تر شده است و نگاه من به وبلاپ به عنوان آلترناتیو مدیا هم تغییر کرده است.

نیکو :: 9 آبان 1387 10:32 بֽظֽ


فرناز جان،
امسال جای وبلاگی از افغانستان خالی است و یا اینکه من چشهمام باباغوری میچینه؟

--------------
فرناز: موناهیتا جان وبلاگ گفتنی ها به آدرس افغان نوشت.بلاگ اسپات که می بینید افغان هستند :-)

موناهیتا :: 9 آبان 1387 4:45 قֽظֽ


انتخاب دیرتش باد خیلی انتخاب خوبی بود، خیلی.

-----------
فرناز: چاکریم :)

خورشید :: 9 آبان 1387 2:29 قֽظֽ


سلام.سایت هاووبلاگ های زیادی را مشاهده کرده ام.اما وبلاگ آقای شعرانی واقعا تاثیرات زیادی در زوستای محل خدمتش داشته که هیچ اقدام دیگری نمی توانست داشته باشد.

بهروز سلطانی :: 8 آبان 1387 8:31 بֽظֽ


ا ا ا ا !!
چه ستم ! بابا من کلی سیاه کرده بودم، از جمله اینکه :

در زمینه حذف وبلاگهای صرفن سیاسی فکر نمیکنی کمی از آنطرف بام در حال افتادنی؟ یا لااقل پایت روی لبه باشد؟
با این معیار، طیف زیادی از وبلاگهای درست و حسابی حذف شده اند. البته فکر کنم.

خب عزیز دل برادر دایره ی دوستان مورد مشورتت را اندکی گشادتر نما! باور کن خیلی از وبلاگهای آنطرفی معیارهای تو را دارند.و ایضن این طرفی، (ولی به ظاهر موافق رژیم) همین عباس عبدی. کمتر کسی است این تئوریسین را نشناسد. یا ابطحی خودمان. آن طرف تر مسعود دهنمکی. گیرم که پاسداران یا خبرنگار مسلمان را نمیشناسی. البته من منظورم بیشتر این بود که بدک نبود از آن طرفیها هم لااقل یکی کاندیدا میشد - صرف نظر از رای آوردن/نیاوردن- افراد زیادی هستند که توهین نمیکنند و تقریبن با دقت قابل قبولی میتوان گفت سایر معیارها را هم دارند.
مثلا همین زهرا-اچ بی، من که توهین و ناسزایی ازش ندیده ام.
(البته بسته به مفسر این دو کلمه هم دارد). حتی در زمینه روزمره نویسی اگر از وبلاگ نسبتن زرد دختر ترشیده بگذریم، گیلاس خانومی واقعا محل تامل است. و از خیلی لحاظات (!) شاید ارجحیت داشته باشد به (...)
خلاصه اینکه خب هرکسی یه نظری داره و مسلمن اینهایی که من گفتم شرایط لازم برای انتخاب شما رو نداشتن.

ولی همه-اش یه جورایی برمیگردد به همان وسعت نظر !!

* یه حسی بهم میگم از وقتی ایمیلمو نمینویسم، منیو تا یه حدایی یادت رفته. درست که نمیگه؟!

-------------
فرناز: نه حمید جان! تو را یادم نرفته. فقط متاسفانه سرم زیادی شلوغه نمی رسم درست و حسابی جواب بدهم. به خصوص به کمانت های طولانی و چالشی تو :)

حمید :: 8 آبان 1387 4:46 بֽظֽ


بانو سیفی درود!
این اولین باری است که به صورت رسمی و در دنیای مجازی با پدیده انتخاب بهترین یا برترین (که البته من هم با این نام کمی مشکل دارم) وبلاگ برخورد می کنم. پیش از این فقط شنیده بودم که چنین انتخاباتی هم هست. دیر زمانی نیست که متولد شده ام و می نویسم.
نسبت به داوری و انتخاب وب نوشته ها کمی معترضم. علیرغم تلاش شما و دوستانتان برای انتخاب وبلاگ های مورد نظر به صورت جمعی، به نظر می رسد باز هم آن طور که باید تعادل رعایت نمی شود. هر یک نفر نویسنده در دنیای ما دارای یک حق رای است. شما با مشارکت عده ای از دوستان که حتما تعدادشان هم بسیار است (اما نه تمام دوستان نویسنده) رای به انتخاب این وبلاگها دادید. از حق نباید گذشت که انتخابهایتان هوشمندانه و موشکافانه بوده و به شخصه وب نوشته ای ندیدم که لایق انتخاب نباشد اما شیوه انتخابها صد در صد عادلانه نیست. این کار بسیار سخت و نیازمند تلاشی مضاعف است. آنجا که بتوان نظر تمام دوستان نویسنده (حتی چون منی که به هیچ وجه در این حد و اندازه ها نیستم) را برای انتخاب پرسید، تعادل بر قرار شده و کمتر کسی باقی می ماند که در این انتخاب شرکت نداشته باشد. پیشنهاد می کنم گروهی منسجم و البته بسیار بزرگ برای اطلاع رسانی به تمام نوسندگان تا حد امکان فراهم آمده و برای سال بعد به بهترین نحو ممکن انتخاب ها صورت پذیرد.

باز هم از حسن نظر و تلاش بی طرفانه شما و دوستانتان برای ارتقای کیفیت وبلاگ نویسی کمال تشکر را دارم.

-----------
فرناز: دوست عزیز! نمی دانم با شیوه داوری این مسابقه تا چه حد آشنا هستید. اما این مسابقه برای هر زبان تنها یک داور دارد. داور زبان فارسی هم من هستم. اما چون به شیوه تک داوری نقد دارم به مسولان مسابقه گفتم که من امسال می خواهم از جمع دیگری هم نظر خواهی کنم و با همفکری آنها کاندیداها را انتخاب کنم تا شیوه جمعی تری را شاهد باشیم. این هست که به سراغ تمام کاندیداهای فارسی زبان سال قبل رفتم و از آنها کمک خواستم. صحبت شما به نظرم آرمان گرایانه است. عملن ممکن نیست از تعداد بسیار زیادی از وبلاگ نویسان نظر خواست. چون مسلمن تضاد آرا و عقاید انقدر خواهد بود که هرگز به نتیجه مشخض نمی شود رسید. من فکر می کنم همفکری با یک گروه پانزده شانزده نفره تعداد مناسبی باشد.

با شما موافقم که هرچقدر هم تلاش شود باز عده ای از نقطه نظر دور می مانند و تقریبن غیر ممکن است که بتوان همه طیف ها و نگاه ها را پوشش داد. این نقیصه همه مسابقات است و خود من هم خوب به ان واقفم.تلاشم را کرده ام که میزانش را به حداقل برسانم. ممنونم از نظرتان :-)

نگاه تازه :: 8 آبان 1387 10:12 قֽظֽ


دوست ارجمند
در ستون سیاست مجازی فردای روزنامه ی اعتماد ملی، مسابقه دویچه وله و کاندیدای انتخاب شده را پوشش دادم.
خسته هم نباشید از این همه تلاش

----------
فرناز: سلامت باشید آقای آقایی. حتمن ف ردا سایت روزنامه را می بینم :)

ساسان آقایی :: 8 آبان 1387 0:35 قֽظֽ


ااااااااا
پس کو آخرین کامنت من ؟؟؟؟؟؟
(گریه)

---------
فرناز: حمید جان! والا کامنت جز این دوتا از تو دریافت نکردم!

حمید :: 8 آبان 1387 0:18 قֽظֽ


در بخش گزارشگران بدون مرز می توانستید سایت کانون زنان ایرانی یا میدان را نامزد کنید. البته اگر بی طرف بودید و رقابتی هم با آنها نداشتید.
الیزه هم شاید اولین کسی بود که از تن نویسی بعد از یادداشت شما درباره پارتنر نوشت و اولین کسی بود که به طرفداری از این نوع نوشتار چیزی گفت. این هم یک نشانه دیگر از دوستان و کاندید شدن و این حرف ها...
ما که هیچوقت امیدی به این مسابقه نداشتیم. البته زمانی که درخشان داور بود بازی با همه حاشیه هایش به نظر سالم تر می آمد.~

------------
فرناز: اعضای سایت کانون زنان ایرانی تقریبن همه از اعضای کمپین یک میلیون امضا هستند. تعدادی از بچه های سایت میدان زنان نیز همین طور. بنابراین مشاهده می کنید این سایت تعداد بسیاری ازفعالان اجتماعی چه جنبش زنان چه دانشجویی و کارگری و غیره را به نحوی شامل می شود و این کمپین بیشتر از هر حرکت اجتماعی دیگری تو سال های اخیر تحت فشار بوده و بازداشت و دستگیری و فیلتر داشته است.

بله! بنده اولین بشر تاریخم که درباره دوست پسرم و تن تا حالا در وبلاگم نوشتم! صحیح می فرمایید!

مرتضا :: 7 آبان 1387 3:08 بֽظֽ


آخ! یادم رفت اضافه کنم که در اینها فقط توکای مقدس و ویولت چشم گیر هستند.
من با این نظر موافق نیستم که از دوستان خودت انتخاب میکنی و اینها ولی به نظرم بد نیست گاهی وسعت نظر بیشتری به خرج داد.
زهرا-اچ بی سومین وبلاگ خواننده های پرشین بلاگ شد. بهتر از الیزه نبود؟ (البته الیزه هم ژانر مخصوص به خودش را دار که به همان دلیل معمولا آنرا هم مشتری ام) شاید با اسم شخصی نمی نویسد (البته سیاسی نیست) ولی خیلی وقتها گاهی شنا کردن بر خلاف رود وبلاگستان شجاعت مخصوص خود را میخواهد. که زهرا دارد و البته بعضا هم بامدادی. جای آنها هم خالی ست.

ولی شاید کمی برگردد به همان وسعت نظر ...

-------------
فرناز: حمید جان!یک نگاهی به معیارهای تعریف شده برای انتخاب کاندید بنداز. یکی از مهم ترینش عدم توهین به دیگران است و مهم ترین اصل و هدف این مسابقه دفاع از وبلاگهایی که برای آزادی بیان و احترام به عقیده مخالف می کوشند:)

حمید :: 7 آبان 1387 1:16 بֽظֽ


ضمن احترام به انتخابت، کاش یک بار دیگر انتقادهای وارده به آن در سال گذشته را هم خودت یک مروری میکردی.
اگر نگویم همه ی آن ها، لااقل بیشترشان هنوز هم وارد است.
شاید جای نیک آهنگ کوثر و وبنوشته های ابطحی و آرش خالی باشد. وقتی اسمی از سیاست می آید عباس عبدی هم بویش می آید. کو؟

ولی مهم تر از همه اینکه چرا خبری از این تنوع نیست؟ حسین درخشان؟ فکر نمیکنم خیلی بیربط بوده. حتی واقعا چه میشد اگر اسمی از خبرنگار مسلمان می آمد خطرناک میشد؟ یا شاید حتی پاسداران. همه باید اینوری باشند ؟!
تک بعدی بودن هیچ وقت خوب نیست. نه برای آنها و نه اینها و نه بقیه

قبول دارم که نمیشود همه را کاندیدا کرد و هرکدام را هم که بگویی باز خواهند گفت پس فلانی چه. ولی کاندیداهای پارسال خیلی قویتر بودند. حاجی واشنگتن،مسیح علینژاد و ...


زیاده جسارت است.

--------------
فرناز: دوست عزیز! سال های قبل این انتقاد بود که کاندیداها اکثرشان وبلاگ سیاسی هستند. با همفکری جمع به این نتیجه رسیدیم که امسال رویه را تغییر داده و تعداد وبلاگهای صرفن سیاسی را کاهش بدهیم. به نظرم هم تصمیم درستی است و وقتش است وبلاگها با موضوعات دیگر حضور بیشتری داشته باشند.

من وبلاگهای پاسداران و اسلامی و این دسته را راستش نمی خوانم. اتفاقن از تعدادی از دوستان دیگرم خواستم اگر کاندیدی در این زمینه سراغ دارند به من بگویند. یکی دوتایی را کخ گفتند با معیارهای تعریف شده برای انتخاب کاندید نمی خورد. از جمله اینکه وبلاگها توهین نکنند و ناسزا نگوید و یا مروج آزادی عقیده باشند. خب هیچ کدام این معیارها را نداشتند. به هرحال مسلم هست که من همه وبلاگ های طیف های مختلف زبان فارسی را نمی خوانم و آشنایی نداریم و از حدود شانزده وبلاگ نویس هم که راهنمایی و نظر خواستم کسی گزینه مناسب در این حوزه با توجه به معیارها سراغ نداشت.

بعد هم سلیقه شخصی هرکس متفاوت است دیگر. به نظر شما وبلاگ مسیح علی نژاد شایسته تر هست یکی دیگر همین جا می بینید نوشته است که وبلاگ ویولت به نظر او بهترین است. قوی تر هم موضوع پیچیده چند وجهی است که می شود سرش سال ها بحث کرد :-)

حمید :: 7 آبان 1387 1:01 بֽظֽ


فکر کنم صحبت لیلا دارای تناقضی ست: از یک طرف همه ی کاندیدها چپ هستند و ضد حکومت و از دوستان صاحب وبلاگ و از طرفی "توازنی بین کاندیداها نیست" یا حداقل برخی از کاندیدها (مثل توکای مقدس) از نظر لیلا هم مستحق نامزدی بوده اند.
و اصلا اگر قرار بود نامزدها با نظر غیرشخصی انتخاب شوند که در این مرحله هم امتیازدهی را عمومی می کردند.
و مگر یک داور می تواند نظر شخصی ندهد (هرچند می تواند بصورتی آگاهانه نظر یک جمع را جایگزین نظر شخصی خود کند و یا از نظر انتقادی یک جمع بخواهد برای بازبینی نظر شخصی خودش بهره ببرد).
به هر حال فکر کنم این دعواها دیگر کاملا کلیشه شده است در محیط های رقابتی ایران (چه ادبیات، چه فیلم و چه وبلاگ).

خسته نباشید.

------------
فرناز: سلامت باشید. ضمن اینکه در رای گیری داوری در نشست برلین من هم مثل هر داور دیگری تنها یک رای دارم و برنده حتا بخش فارسی را هم من نمی توانم انتخاب کنم و داورها همه رای می دهند.

ناصر :: 7 آبان 1387 0:16 بֽظֽ


خانم اجازه ؟! بعد میشه به بیشتر از یک وبلاگ رای داد ؟

---------
farnaz: نه! نمیشه که :دی

لیلا :: 7 آبان 1387 11:03 قֽظֽ


واقعا وبلاگ های زیبایی هستند. مخصوصا ویولت ;)

سمانه :: 6 آبان 1387 11:11 بֽظֽ


و چقدر هم بی طرفانه
در این لیست صرفا وبلاگهای چپ و مخالف حکومت دیده می شود حتی یک وبلاگ معتدل بی طرف و یا راست دیده نمی شود

فرناز جان فکر نمی کنی سلیقه شخصی خودت رو با داوری حرفه ای متاسفانه ادغام کرده ای؟ مگر می شود وبلاگی غیر از وبلاگهای چپ کاندید نشده باشند؟ آیا محتوای آنها را تائید نکرده اید و ...
کاملا مشخص است که عمدا چنین انتخابهایی صورت گرفته است
ضمن اینکه توازنی بین کاندیداها نیست و اکثر کاندیداها به نوعی از دوستان خودتان محسوب می شوند حتی برنده سال گذشته دوست عزیز شما بود!

برای مثال وبلاگ جامعه شناسی مثل خانم توحید لو و یا توکای مقدس کجا و وبلاگ بی معنی و روزمره ای مثل الیزه کجا؟
عصیان و کلنگ چه ربطی دارند که کنار هم قرار بگیرند؟!


در پایان اینکه شما حق داری این کامنت رو دیلیت کنی من فقط نوشتم که خودت بخوانی و با وجدان خودت خلوت کنی موفق باشی

------------
فرناز: دوست عزیز! شما از چپ اساسن چه تعریفی دارید؟ منطورتان چی هست از چپ؟ اکثر این وبلاگ ها اساسن سیاسی نیستند و کاری به چپ و راست و سنتر ندارند! بعد هم چند نفر از این عزیزان کاندید دوست من هستند؟! این چه بساطی هست که هرسال راه می ندازید اخر؟ من دو سوم این افراد را نه تو عمرم دیدم نه حتا تماس ایمیلی و چت باهاشون داشتم!شک دارم حتا این نوشته را خوانده باشید تا متوجه بشوید پروسه به چه شکل بوده است! چرا بی اینکه اطلاع حتا ناقص داشته باشید مدام به آدم یک چیزی می چسبانید؟! تا کی سطح بحث درباره این مسابقه مدام باید در همین حد واقعن بی مایه باقی بماند اخر؟

لیلا :: 6 آبان 1387 10:28 بֽظֽ